Feeling Great

Idag är det ännu en underbar dag.

 

Jag var och åt lunch med David och sen hämtade vi ut han pollenmedicin.

Igår kväll bokade vi våra biljetter till L.A det kommer att bli så härligt att åka dit. Det är mindre än 2 månader kvar. Jag älskar verkligen USA det är det absolut bästa landet att åka på semester till, man hittar allt och lite till där. Människorna är väldigt trevliga och hjälpsamma, Jag kommer ihåg att när jag var i L.A för 2 år sen och när man skulle ta tex tunnelbanan, om man frågar en människa om hjälp så kommer det fram 5 personer och ska hjälpa en, och alla andra lyssnar på vad man behöver hjälp med, när man väl sitter på tåget kan någon bara komma fram och säga, tjejer nu ska ni gå av och sen ska ni ta det där tåget som åker västerut till bla bla bla. Sånt händer inte ofta i Sverige. Vi åkte fast för att vi plankade på tunnelbanan, men kontrollanterna sa bara att vi fick gå av och köpa biljetter, hur ofta skulle det hända i Sverige?

 

Sen är maten där extremt god, en av mina favoriter är såklart in'n out burger, finns ingen hamburgare någonstans som slår in'n out. Inte som jag har ätit i alla fall. Man kan helt enkelt inte ha tråkigt i L.A, det finns alltid något att se, bara att gå ner till Hollywood och kolla på alla konstiga människor är underhållande.

 

Det bästa med att vi kommer åka dit är att i kommer att hälsa på min vän Nathalie vi har varit kompisar i 13 år ungefär, vi vet allt om varandra, vi bor på olika håll i världen men vi har inte glidit ifrån varandra, det är det riktig vänskap handlar om, man behöver inte höras ofta alls för att inte glida ifrån varandra, man vet innerst inne att den här personen är min vän och kommer att vara det livet ut. Det kan ibland gå månader att vi inte hörs, men sen hörs vi nästan varje dag under vissa perioder och tar igen allt. Vi kan sitta och asgarva åt ingenting egentligen, bara skratta åt hur vi skrattar, som två häxor. Vi skrattar ofta åt att vi låter som våra mammor, och hur rädda vi var för våra mammor när vi var små. Nathalie är en riktig knäppgök men jag älskar henne ändå, för hon är min knäppgök. Ibland kommer det perioder då jag vill strypa henne, men jag är säker på att hon ibland vill strypa mig också hahaha. Det allra värsta är att jag kommer vara fast med 2 extrema tidsoptimister, både hon och David är tidsoptimister, jag tror på riktigt att jag kommer att bli knäpp med dem två tillsammans.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0